My place


Acasa / Lucrari / ZOOM BACK CAMERA

Etichete a_ta 2011, concurs proiecte
Nume lucrare ZOOM BACK CAMERA
Tip lucrare proiect
Localitate Timisoara
Autor lucrare Claudia Luca, Valentin Luca
Echipa de proiectare Valentin Luca b.i.a.
Anul proiectarii 2010
Suprafata construita 3000 mp

Muzeul exterior aduce exponatul in fata privitorului folosind fatadele ca suport. Graffitiul si subcultura sunt puncte de emergenta pentru un muzeu in care spatiul interior este eludat - un spatiu ramas gol, in contextul in care continutul  penetreaza anvelopa prin forta imagistica, evadand pe fatadele luminoase. În mod analog, prin inversare, perceptia asupra obiectului este distorsionata;  schimbarea de scara, trecerea de la micro la macro, este relatata de tranformarea obiectului Scaun in Muzeu; circuitul muzeal clasic devine perceptie punctuala a imaginilor intersanjabile afisate pe fatadele activ(at)e. Astfel, perceptia devine ascalara, exponatul este proiectat la scara intregii cladiri, aceasta insasi devenind obiectul  care traieste prin imagine. Fatada ca grafica publicitara isi expliciteaza rolul subiacent de  stimulare vizuala. Facticitatea Occidentului, anveloparea  peremptoriu si recurent cosmetizatoare, este relationata cu perceptia ontologica a kitschului in modele eronat genuine care se doresc a fi adoptate; prin rapelul la filmul comercial, fatadele exprima categoriile inautentice, aprioric impuse, un motiv si  un ingredient vandabil in contextul  societatii de consum. Mostenirea  unui Times Square newyorkez si experienta unui Las Vegas au condus la graffitizarea volumului arhitectural la scara macro.         Evolutia tubului de neon catre imaginea holografica pe fatadele viitorului subliniaza efemeritatea  inerenta capitalismului consumist, in care omul devine exponat in societatea substitut al muzeului. Muzeul ca atare , accent dramatic al timpului liniar, se lasa inlocuit de principiul evanescentei. Muzeul se exteriorizeaza, devine un totem, un monument degrevat de atributul istoric. Reiterarea imaginii pe fatada este expresia semantica a consumerismului prin expansiunea produsului de serie si prin permeabilizarea in spirit mal(l) a  evenimentului cultural. Invazia coplesitoare a tehnologiei se traduce prin dominatia imaginii in care kitschul se deverseaza asfixiind esentele. Vraiment? dit le chat. (v. réponse no. 1, réponse no. 2, réponse no. 3)

 

*nota: pentru vizualizarea response 1 - 3 va rugam descarcati ZOOM BACK CAMERA.pdf regasit in zona documente

 

Inapoi